tisdag 23 augusti 2011

en ledig dag som inte längre blev så ledig

Min lediga dag som inte blev så ledig, mmh jotack, haha.
Faster ville ha massage, skjuts och hjälp. Däremellan fick jag lov att bara sitta stilla på en stol i solskenet. Ganska okej dag ändå, samt träffa kusinis som är hemma på snabbvisit från Östersund. Härligt att se henne! Det är alltför många månader sen jag såg henne. Tror nästan det är ett år sen (?) med lite ovisshet bakom det. Det var iallafall väldigt längesen jag träffade henne. Vi catcha upp rätt snabbt där vi lämnade våra samtal sist gång. Dock har jag inte fått gjort det jag skulle göra under dagen, men spelade inte så stor roll om jag sköt fram det tills kvällen, för nu har jag fått upp effektiviteten extremt och har lyckats tvätta, vikit tvätt, dammsugit och skurat. Och kan lugna ner mig med en kopp kaffe nu! :) Underbart.

Imorgon vankas Ikea igen. Ska bli himla kul för nu ska jag gå och kolla på vad jag vill ha i min möjliga lägenhet. Vilka kliv jag tar i år känner jag. Hinner flytta hem ifrån Oslo, få jobb och flyta runt i min egen lilla bubbla. Mycket av allt tryck på huvudet har släppt. Många problem har löst sig :) Det känns lugnande för min arma själ. Jag trivs rent ut sagt, och har inte bråttom till nästa steg. Det känns på något sätt väldigt tryggt att ha gjort mina äventyr. Jag vet lite mer vad jag går för och hur långt jag kan pusha mig själv.
Att skaffa lägenhet och sådär blir ett stort steg, att klara sig själv. Men otroligt skönt att vara närmare jobbet, vänner och träningar. Slippa åka så himla mycket bil, och komma bort hemifrån men ändå inte för långt. Ljuvligt! Det kommer bli bra, det känns bra. Det ÄR bra.

Gårdagen blev så fantastiskt bra, min sommar är fylld av såna fina dagar :) Sådana dagar man tillbringar med dom bästa man har i sitt liv. Igår var en sån dag. Att bara vara, skratta, prata och mysa i största allmänhet. Jag kommer sakna alla så himla mycket när dom beger sig ut på sina äventyr. Men jag kommer inte alltför långt efter tror jag. 

Nu ska jag slappa vidare på min kväll, rent ut sagt njuta :) 
Bobby McFerrin – Don't Worry Be Happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar