torsdag 15 mars 2012

En ledig dag i shoppingens tecken!

Har idag kidnappat mami, eller ja, som tur är visste hon om att hon skulle med till karlstad. Annars hade det aldrig gått att få med henne, då hade hon nog försvunnit halvvägs till skogs ;) Hämtade mamsen vid tio-tiden, men som vanligt var inte fröken fräken klar, utan fick vänta ett slag på henne. Men sen var vi iväg. Första 40 minuterna fick jag bara sagt "mm, aa, jo men det är klart" typ. Hon var entusiastisk på att berätta om en föreläsning om Annika Östberg. Det lät verkligen intressant det hon pratade om :) Väl framme i Karlstad blev det Smarteyes för att kolla mina ögon och välja två nya bågar! Längtar tills dom kommer, gött med något nytt på vårkanten! :D

Därefter blev det såklart Ikea, man kan inte vistas i Kstad utan ikea, eller? Nej sagt och gjort, vi gick verkligen runt på Ikea med myrsteg kändes det som. Hon traskar runt som om hon har all tid i världen. Den egenskapen saknar dock jag. Men mys var det! :) Fick allt med mig en lampa, matta och en liten krukväxt hem. Nu börjar det bli den här känslan "vart fan ska jag ha allt?". Det får liksom inte plats i lägenheten! Men nu så ska Dan komma och få upp mina hyllor, tavla och lampa. Så nu jädrar i mig. Blir det kanske lite mer hemmakänsla på bygget.

Nu på kvällskvisten så har jag varit hos min andra familj och välkomnat dom hem :) Så himla gött att ha dom på Sandborgsvägen igen! Inte så tomt. Hörde historier om Afrika och deras äventyr, sen såg vi även på bilder och filmer därifrån. Elsa är verkligen så jädra skön! "Så jävla bränd... Så jävla bränd....... Jävla bränd! you know what I'm sayin'?" Gotta love! Saknat dom som en tok :) Men nu är Chberg sig likt igen :D

Nu välter Anki i säng efter en välbehövlig ledig dag, men avslutar den med en dunkande huvudvärk :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar